REPENTE SATULOIDEN TEKNOLOGIA SELITETTYNÄ
Jos haluat täysin ymmärtää laatusatuloiden ominaisuudet ja miten ne vaikuttavat ajamiseesi, älä katso satulaa vain ulkonäön perusteella.
Käännä satula ja tutki myös miltä satulan alaosa näyttää. Repenten satuloissa ei ole piilotettavia kohtia, koska Repente tarjoaa laatua kaikilla satulan osa-alueilla. Tutki kaikki yksityiskohdat ja huomaat miten viimeisen päälle valmistaja on vienut satuloidensa laadun ja toimivuuden.
Repente on suunnitellut jokaisen satulan viimeistä yksityiskohtaa myöten. Satulan muoto ja eri osien materiaalit sekä materiaalipaksuudet satulan eri osissa on harkitusti suunniteltu kymmenien vuosien kokemuksella.
Huomaa satuloiden keveys ja pehmeys, juuri oikeissa kohdissa. Repenten satuloissa käytetty hiilikuitumateriaali edustaa alan parasta laatua ollen normaalisti niin sanottujen hiilikuitusatuloihin verrattuna jopa 10x laadukkaamasta / kalliimmasta materiaalista valmistettu. Tämän takia, Repenten valikoimien satulat ovat ennen näkemättömät keveitä ja kestäviä, koska huippulaadukkaat valmistusmateriaalit kestävät ohuempina paremmin ja pidempään.
Repente satulan valitessasi, voit olla varma laadusta ja sitä saat mitä tilaat - ennen näkemätöntä laatua ja toimivuutta.
Repente ei syystä anna tuotteilleen neljän vuoden täystakuuta!
Repenten teknologiset innovaatiot selitettynä
RLS - Repente Locking System (lukitusjärjestelmä)
Repenten patentoima lukitusjärjestelmä, joka mahdollistaa vain satulan päällisosan vaihtamisen ilman että joudut irroittamaan satulan kiinnitystä satulaputkesta.
Repenten lukitusjärjestelmän ansiosta, tuhansien laboratorio testituntien jälkeenkin, satula pysyy tiukasti lukitussa asennossa, muuttumattomana, mahdollistaen muuttumattoman ja turvallisen ajoasennon, minimoiden erilaiset riskit nivelten ja lihasten osalta, jotka aiheutuvat satulan asennon muuttumisesta ajan myötä.
Yhteensopivat satulamallit:
Aleena - Comptus - Kuma - Prime - Spyd - Prime 2.0 - Spyd 2.0 ja Artas GL
ARE - Resistance Enhancement Autoclave (hiilikuidun laminointijärjestelmä)
Hiilikuituosien valmistuksessa käytetty paineistettu astia, jolla Repente valmistaa markkinoiden parhaista hiilikuitumateriaaleista laminoimalla ja paineistamalla laatusatuloita
Repenten kriittiset rakenteelliset osat malliston täyshiilikuitusarjan malleissa on valmistettu T700 laatuluokan hiilikuidusta. Satuloita ei valmisteta kerroksittain vaan paineistamalla käyttämällä autoklaavi menetelmää. Prosessi vaatii pidemmän valmistusajan ja tuotantokustannukset ovat korkeampia mutta laatu on merkittävästi parempaa. Valmistusmenetelmästä johtuen, hiilikuituosa ei altistu mekaaniselle rasituksella valmistuksen aikana, minkä takia sen mekaaniset kulumiskestävyys ominaisuudet pysyvät muuttumattomina valmistusprosessin aikana.
Tämän lisäksi, autoklaavi valmistusmenetelma eliminoi valmistusprosessin aikana kuitujen väliin syntyvät mikro ilmataskut.
MSR - Multi-Section Carbon Rail (monivaiheinen hiilikuitu säätöosa)
Jäykkyys, tuki ja joustavuus. Satuloiden suunnittelussa huomioitu kokonaisuus, joka muodostaa toimivan ja kestävän satulan
Repenten satuloissa, asennuskiskojen merkitys on paljon muuta kuin ainoastaan satulan kiinnittäminen satulatolppaan. Vaakatasoiset elementit hiilikuiturakenteessa on suunniteltu ristiinmenevistä alueista, jotka mahdollistavat oikean suhteen kestävyyden ja joustavuuden kannalta koko satulan tukialueen osalta.
Takana olevat alueet on tasaisia, jotta kaikkein kovimmalle rasituksella alttiit satulan takaosat kantaisivat rasituksen tasaisesti kun taas satulan etuosa on yhtä yhtenäistä kestävää rakenteellista elementtiä.
Satulaan kohdistuvat voimat jakaantuvat tasaisesti ja kontrolloidusti. Pehmeät linjat ovat edessä, missä kaksi modulaarista tukivartta tukevat satulan kärkeen kohdistuvia voimia harmonisesti.
LCF - Long Carbon Fibre
Järjestelmä joka on kehitetty nostamaan satulan vastustuskykyä eli käytännössä kestävyyttä mahdollistamalla satulan muodon ja moduulien alkuperäisessä muodossa väsymättä vuodesta toiseen.
Repente varmistaa ettei satula menetä ryhtiään ja muotoaan ajansaatossa, käyttämällä Repenten kehittämää LCF teknologiaa (Long Carbon Fibres). Sen sijaan että käytettäisiin yhtenäistä kuituvyyhtiä, satulan valmistusvaiheessa lisätään pitkiä kuituja hartsiin, joka kiitos Repenten kehittämän tekniikan avulla muodostaa punoksen joka parantaa rakenteen kestävyyttä. Testeissä tämä on osoittautunut luotettavimmaksi tavaksi minimoida satulan rikkoontumisen tai muodon muuttumisen paineen alla
Mikä ero on muotoa muuttavan ja muotoutumattoman rakenteen ja materiaalien välillä?
Tämä kysymys vaatii huolellista harkintaa ja on tärkeä satulan valintaprosessin aikana. Vastaus löytyy rakennesuunnittelusta ja fysiikasta, mikä auttaa päätöksentekoprosessissamme, kun työskentelemme useiden pyöräilytyylien ja -lajin pyöräilijöiden kanssa.
Erot ovat merkityksellisiä, kun otetaan huomioon erilaisia voimia, jotka kehoon kohdistuu pyörällä ajettaessa. Kuorma, rasitus ja rasitus tärinän ja värähtelyn muodossa siirtyvät satulan kautta lantioon, selkärangaan ja ylävartaloon. Satula on myös keskipiste, joka vastaa kehon painon ankkuroinnista pyörään. Kiinnostus on paitsi kehon asento ja biomekaniikka, myös satulan materiaali, rakenne ja muotoilu helpottamaan vamman jälkeistä paluuta.
Muodonmuuttuvien rakenteiden / kappaleiden osalta taustalla oletetaan, että rakenne muuttuu tai muuttaa muotoaan kuormituksen yhteydessä kuormituksen voimakkuudesta riippuen. Muodontumattomien kappaleiden osalta oletetaan, että muodonmuutoksia tai muodonmuutoksia ei tapahdu koskaan.
Muotoilematonta rakennetta pidetään "ihanteellisena jäykkänä", kun muodonmuutos on nolla tai niin pieni, että se voidaan jättää huomiotta. Toinen tapa määrittää tämä on mitata kahden pisteen välinen etäisyys jäykässä kappaleessa ulkoista voimaa käyttämällä. Näiden kahden pisteen etäisyys pysyy muuttumattomana kappaleessa vakiona ulkoisesta voimasta riippumatta.
Pyöräkuntokonsulttina ja pyöräilykohtaisena fysioterapeuttina voidaan tämän tiedon perusteella tehdä tietoinen päätös satulan valinnasta. Satulan pohjamateriaalin ominaisuudet ja erot ovat tärkeitä ja olennaisia näkökohtia mukavuuden, turvallisuuden ja tehokkuuden kannalta sekä keholle että polkupyörälle. On sanomattakin selvää, että hiilikuituisten ja ei-hiilikuituisten satularakenteiden välillä tulee olemaan eroja.
Hiilikuitu tarjoaa erinomaisen jäykkyyden ja lujuus-painosuhteen, korkean rasituksen ja lämmönkestävyyden. Hiilikuitu soveltuu hyvin tukemaan korkeaa jäykkyyttä ja rasitusta, joka otettiin käyttöön polkupyörän rakennusmenetelmissä 1970-luvun alussa.
Hiilikuiturakenteiden ja laadun välillä on myös eroja, joita pyöräilyteollisuudessa usein vähätellään.
Hiilikuitumateriaalissa, kudoskuviossa ja valmistusprosessissa on eroja, jotka voivat vaikuttaa materiaalin muotoutuviin ominaisuuksiin. Hiilikuitu voidaan luokitella laadun mukaan ja reagoida melko eri tavalla tietyissä sovelluksissa rakenteen suunnittelun perusteella. Näiden ominaisuuksien avulla voimme katsoa satulan yläkannen ulkonäköä pidemmälle ja etsiä lisätietoa rakennusmenetelmästä ja -prosessista, tietoa, joka voi auttaa saavuttamaan pitkäaikaisia mukavuus-, turvallisuus- ja tehokkuustavoitteita, jotka liittyvät pyörän sijoitteluun useissa eri pyöräilytyyleissä.
Adrian Spinelli
- Fysioterapisti ja pyöräilyn kuntokonsultti